EINES TIC

iTALC 3.0.3.0 (31-01-17)

Eina didàctica per al control de les aules d'informàtica. Permet veure, controlar, bloquejar... els ordinadors de l'aula. A l'ordinador del professor s'instal·la l'iTALC Master i als ordinadors dels alumnes només l'iTALC Service.
Durant l'instal·lació del master es generan unes claus que cal guardar (p.e. en un pendrive) per utilizar-les durant la instal·lació del servei en els ordinadors dels alumnes. Aquestes claus permeten la connexió.e
És aconsellable instal·lar un servidor VNC, p. e. TightVNC (que podeu trobar a la secció Utilitats / Sistema), tal com expliquem al nostr
Tutoriale tutorial.

Clonezilla 20170220-yakkety (19-04-17)

Clonezilla és una distribució GNU/Linux de tipus LiveCD o USB que permet clonar particions o discos durs complets des d'un ordinador a diversos ordinadors en una xarxa local.
El fitxer ISO és una imatge d'un CD. Per poder-se utilitzar, aquesta imatge s'ha de restaurar en un CD utilitzant un programa d'enregistrament de CDs, com, per exemple, InfraRecorder (secció Multimèdia / CD i DVD). Després, per utilitzar CloneZilla, l'ordinador ha de reiniciar-se des d'aquest CD.

Tutorial Creació i restauració d’imatges de Clonezilla en una memòria USB executable

LinuxLive USB Creator 2.9.4 (14-09-15)

És una utilitat per crear discs USB autoarrencables que continguin una distribució Linux (Ubuntu, Fedora, etc.) o el Clonezilla.

ScreenMarker 1.0.0.1 (06-03-11)

Eina que ens permet fer anotacions en la pantalla quan estem fent classe i utilitzant el projector. Podem dibuixar-hi o subratllar amb diferents pinzells i colors.
No requereix instal·lació: és portable. Podem portar-lo al pendrive i utilitzar-lo quan el necessitem.