SISTEMA

Catalanitzador per al Windows 2.6.10.0 (19-04-17)

El Catalanitzador per al Windows té l'objectiu de simplificar la catalanització de qualsevol sistema Microsoft Windows aplicant automàticament els canvis de configuració, paquets de llengua i correctors ortogràfics necessaris per tal que l'usuari pugui treballar en català.

On-Screen Keyboard 2.0 (22-05-12)

Teclat en pantalla. Per alumnes amb problemes d'escriptura que només poden utilitzar el ratolí amb una mà. No necessita instal·lació: és portable.

Speccy 1.31.732 (21-09-17)

És una eina que detecta el maquinari del nostre ordinador i ens ofereix un informe detallat: CPU, RAM, placa mare, targeta gràfica, discs durs.... Per canviar l'idioma anem al menú View / Options.

La versió portable ja està instal·lada i configurada, en un fitxer comprimit ZIP. Només cal copiar el fitxer ZIP al pendrive i descomprimir-lo (utilitzant el 7-ZIP, fem clic al fitxer amb botó dret del ratolí i seleccionem Extreure a aquesta carpeta).

TightVNC 2.8.8 (19-04-17)

És un programa de control remot. Es pot veure l'escriptori d'una màquina remota i controlar-lo amb el ratolí i teclat locals.

Virtual Magnifying Glass 3.6 (03-10-13)

Lupa que ens permet ampliar zones de la pantalla. Per alumnes amb problemes de visió. Quan obrim el programa instal·la una icona a l'àrea de notificació del Windows (al costat del rellotge). Per utilitzar-lo fem clic amb el botó esquerra del ratolí en aquesta icona. Per canviar les opcions del programa hi fem clic amb el botó dret.

VirtualBox 5.1.28 (22-09-17)

Permet la virtualització de sistemes operatius (instal·lació d'un o diversos sistemes operatius dins d'un altre emulant un maquinari virtual).

Tutorial Virtualització de sistemes operatius amb VirtualBox