EINES TIC

iTALC 3.0.3.0

(31-01-17)

Eina didàctica per al control de les aules d'informàtica. Permet veure, controlar, bloquejar... els ordinadors de l'aula. A l'ordinador del professor s'instal·la l'iTALC Master i als ordinadors dels alumnes només l'iTALC Service.

Durant l'instal·lació del master es generan unes claus que cal guardar (p.e. en un pendrive) per utilizar-les durant la instal·lació del servei en els ordinadors dels alumnes. Aquestes claus permeten la connexió.e

És aconsellable instal·lar un servidor VNC, p. e. TightVNC (que podeu trobar a la secció Utilitats / Sistema), tal com expliquem al nostre tutorial.

Veyon 4.3.0.0

(21-10-19)

Veyon (Virtual Eye On Networks) és un programari de codi obert per a la supervisió d'equips i la gestió de classes.

Veyon és el successor oficial de l'iTALC amb un nucli completament reescrit, una arquitectura nova i nous components que proporcionen una estabilitat i un rendiment molt millors.

Reemplaça les instal·lacions iTALC heredades.

Clonezilla 20191024 Alternative Stable

(04-11-19)

Clonezilla és una distribució GNU/Linux de tipus LiveCD o USB que permet clonar particions o discos durs complets des d'un ordinador a diversos ordinadors en una xarxa local.

El fitxer ISO és una imatge d'un CD. Per poder-se utilitzar, aquesta imatge s'ha de restaurar en un CD utilitzant un programa d'enregistrament de CDs, com, per exemple, InfraRecorder (secció Multimèdia / CD i DVD). Després, per utilitzar CloneZilla, l'ordinador ha de reiniciar-se des d'aquest CD.

LinuxLive USB Creator 2.9.4

(14-09-15)

És una utilitat per crear discs USB autoarrencables que continguin una distribució Linux (Ubuntu, Fedora, etc.) o el Clonezilla.

GParted 1.0.0.5

(30-09-19)

És una distribució GNU/Linux de tipus LiveCD o USB amb el Gparted preinstal·lat. Gparted és un editor de particions i s'utilitza per crear, esborrar, canviar de mida, moure, comprovar i copiar particions, i el seu sistema de fitxers.

Per fer-lo servir s'ha de crear un USB autoarrancable amb el fitxer ISO amb un programa com, per exemple, LinuxLive USB Creator. Després, per utilitzar Gparted, l'ordinador ha de reiniciar-se des d'aquest USB.

Per utilitzar-lo en català seleccionem l'opció 4.

ScreenMarker 1.0.0.1

(06-03-11)

Eina que ens permet fer anotacions en la pantalla quan estem fent classe i utilitzant el projector. Podem dibuixar-hi o subratllar amb diferents pinzells i colors.

No requereix instal·lació: és portable. Podem portar-lo al pendrive i utilitzar-lo quan el necessitem.