OBJECTIUS

L'Escola Pia de Catalunya ha fet una aposta decisiva per l'adopció, sempre que sigui possible, del Programari Lliure en comptes de Programari Privatiu. Aquesta decisió l'hem presa després de valorar-ne tots els pros i contres. Bàsicament ha estat per un compromís ètic, social i per aspectes econòmics.

Ètic, perquè volem ser, i que els nostres alumnes siguin, respectuosos amb el que significa la propietat intel·lectual.

Social, perquè volem poder subministrar legalment tot el programari que utilitzem a l'escola per tal que tots fem ús de les mateixes eines i dels mateixos formats, i que aquests siguin oberts.

I econòmic, perquè tenir amb llicència propietària tot el programari que fa servir l'escola suposa una despesa que l'escola i les famílies ens podem estalviar.

Tot això sense comprometre la qualitat dels aprenentatges. Amb l'adopció del programari lliure no hem hagut de renunciar a cap activitat ni a cap objectiu d’aprenentatge.

Aquest web va néixer l'any 2006 com un instrument de suport a aquesta decisió, no per ser una enciclopèdia de programari lliure o gratuït, sinó per oferir a la comunitat educativa, d'una banda, una selecció permanentment actualitzada del programari que creiem bàsic en un context educatiu, i de l'altra oferir també els materials de formació que hem elaborat i que ens ajuden a fer servir els programes.

També hem volgut incloure en aquesta selecció programari gratuït, que tot i no ser lliure, hem considerat de gran interès per a la nostra comunitat educativa.